Kunde

  • La Vigne

Projektelementer

  • Visuel identitet, logo design og skiltning

I 1750 umiddelbar før den industrielle revolution i England tegnede den velbeslåede industrimand og kaligraf John Baskerville en skrift, som del af et storslået projekt med det formål at udgive bøger af højest mulig kvalitet. Skrifttypen Baskerville er karakteriseret af stor forskel på hår- og grundstreger, af skarpe seriffer og bløde runde kurver inspireret af den kaligrafiske håndføring.

Baskerville er anvendt i logoet for vin- og gastrobaren La Vigne, fordi den udstråler et eksklusivt og meget nærværende udtryk. Den henviser også til en solid gennemtestet skrift traditon. Dette følte vi var et godt match til La Vigne, som den tidligere Michelin-stjerne patisserie kok Gustavo Cordes og Bernand Berthier ville åbne.

Ud fra devisen om la bonne franquette –  som betyder uprætentiøs og enkel mad, lavet med hjertet og med gode råvarer er det lykkedes dem godt at servere fransk mad med et væld af traditonelle franske vine i hyggelige rustikke rammer.  

Du kan blive den første til at kommentere.