Kunde

  • Aroma Coffee

Projektelementer

  • Branding identitet, logo design og emballage design

Lige inden Aroma Coffee blev en Børsen Gazelle virksomhed udviklede vi en ny brand identitet og logo til dem. Aroma Coffee er en B2B virksomhed med kunder som IBM, Starck, Mercedes-Benz, Xerox m.fl.

De havde et ønske om vi skulle designe en stærk og markant identitet til dem. Noget der skulle skille sig ud fra andre B2B kaffevirksomheder og signalere eksklusivitet og få dem til at fremstå som den seriøse kaffe connoisseur virksomhed.

Navnet Aroma Coffee lagde op til at det var »aroma« – der skulle fokuseres på som det grafiske element. Løsningen blev til aroma-streger som blev implementeret i navnetrækket. Det abstrakte blev konkret.

Udover deres hoved logo, blev der også udviklet et eksklusivt subbrand til dem – AC by Aroma Coffee. Typografien og  logo kompositorisk ens, men forskellige udtryk og forskellige brand værdier.

Du kan blive den første til at kommentere.